torsdag 10 maj 2012

Det här med rån asså

Jag jobbar ju som det står under min beskrivning med smycken i familjeföretaget. Det betyder att vi bland annat har en guldsmedsbutik i Stockholm. Under de senaste två åren har vi blivit rånade 3 ggr och jag har varit med två gånger. Man är ju inte riktigt helt okej efter något sådant så när man kommer till jobbet på morgonen och hittar ena skyltfönstret krossat blir man inte så glad. Jag blir less och ganska nojig över att dom ska komma igen. Jag ser ingen annan anledning till att dom försökt ta sig in än att dom håller koll på oss. Med "dom" vet jag inte riktigt vilka jag menar. Dom som finns därute som inte har någon empati för andra människor antar jag. Sen blir jag så trött på att man inte kan ha något ifred. Är det inte att dom repar eller klottrar på fönstren så hittar jag spott loskor och snus fastklibbat eller fula bajenklistermärken man behöver t-sprit för att få bort. Så tröttsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar